Dacian Cioloş, despre reportajul Sky News privind traficul de arme: Nu poți denigra o țară fără să ai dovezi

Actualitate

Prim-ministrul Dacian Cioloş consideră că este inadmisibil modul în care a fost realizat reportajul Sky News privind traficul de arme în România, el afirmând că ”nu poţi denigra o ţară fără să ai dovezi”.

6342310236_caba55d063_b

Prim-ministrul a spus că a cerut ca autorităţile române să ia poziţie faţă de reportajul Sky News întrucât este vorba de o denigrare a României.

”Domnul ambasador de la Londra a şi spus public iniţiativele pe care le-a avut (…) Eu am transmis că vreau să luăm poziţie pentru că cred că e inadmisibil să existe astfel de atitudini din partea unei prese care este liberă. Nu poţi să denigrezi o ţară fără să ai dovezi atunci când vii cu anumite afirmaţii”, a declarat, joi, la Sibiu, Dacian Cioloş, relatează evz.ro.

Ofcom, instituţia de reglementare a audiovizualului în Marea Britanie, a transmis, joi, Agenţiei de Presă News.ro, că a primit, în total, 12 reclamaţii în legătură cu ancheta Sky News privind presupuşii traficanţi de arme din România, pe care le va analiza cu atenţie înainte de a decide dacă va investiga cazul. Miercuri seară, Ofcom anunţa, la solicitarea News.ro, că sunt şase sesizări.

”Regulamentul nostru cere ca programele de ştiri să fie corecte. Am primit 12 reclamaţii referitoare la materialul Sky News, pe care le analizăm cu atenţie înainte de a decide dacă să demarăm o investigaţie”, a spus purtătorul de cuvânt al Ofcom.

La solicitarea News.ro, Ofcom, instituţia omoloagă Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) în Marea Britanie, a transmis, miercuri, că a primit şase reclamaţii în legătură cu ancheta Sky News.

Instituţia a precizat, pentru News.ro, că identitatea oricărui reclamant este confidenţială şi că Ofcom va analiza reclamaţiile în aproximativ zece zile lucrătoare înainte de a decide dacă lansează o investigaţie.

Unul dintre cei care a spus că s-a adresat Ofcom în cazul materialului difuzat de Sky News este ambasadorul României în Marea Britanie, Dan Mihalache. Conform unui răspuns transmis News.ro, ambasada a subliniat în sesizarea transmisă Ofcom “caracterul imprecis, incomplet şi incorect al informaţiilor prezentate în reportajul menţionat, care nu susţin concluziile anchetei jurnalistice respective, şi care sunt de natură a proiecta o imagine negativă a României în rândul publicului britanic”.

DIICOT a făcut percheziţii, miercuri, şi i-a adus la audieri pe presupuşii traficanţi de arme şi pe intermediarul implicaţi în realizarea reportajului difuzat de Sky News, şeful DIICOT, Daniel Horodniceanu spunând că se confirmă că este vorba despre un scenariu pus la cale de către jurnaliştii britanici.

Aurelian Mihai Szanto, intermediarul din reportajul Sky News, a declarat, miercuri, după ce a fost audiat la DIICOT, că s-a lăsat păcălit de cei care au făcut materialul despre traficul de arme şi a acceptat să fie făcut acel documentar, cu oameni pe post de “actori”, cu întrebări şi răspunsuri prestabilite, despre care i s-a spus că va fi difuzat în decembrie, cu menţiunea la final că persoanele care apar sunt fictive. Szanto a spus că jurnaliştii de la Sky News au stricat imaginea României şi au dat o ştire care “a căzut ca o bombă peste toată Europa”, dintr-un material filmat în 31 iulie.

Postul de televiziune Sky News a anunţat, miercuri, că susţine în totalitate, în continuare, materialul publicat duminică, privind presupuşii traficanţi de arme din România. De altfel, Sky News a postat din nou pe site miercuri materialul filmat de jurnalistul Stuart Ramsay.

“Stuart Ramsay şi echipa sa au oferit un material solid privind vânzarea de arme în România, iar Sky News susţine în totalitate acest material”, a declarat, într-un mesaj transmis presei din România, directorul pentru Relaţii Publice al Sky News, Lucy Ellison.

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmarește Gazeta de România pe Facebook.