Reacția jurnalistului Sky News care a înscenat reportajul cu traficul de arme din România: “Proștii nu înțeleg jurnalismul”

Actualitate

Reportajul prezentat de postul britanic de televiziune Sky News, care sugera că România este scena unui trafic intens de armament, a fost o scenetă.

77724dcbce9eadb083e929e256ec9df8817ae37376ebd61cdc216458e6848bdb_3759477

Foto: news.sky.com

Cu vanatori platiti sa joace rolurile traficantilor si replici pe care actorii le mai uitau, asa ca s-au tras mai multe duble. 2000 de euro au primit in total romanii, care au fost pacaliti de englezi ca apar intr-un documentar, dupa cum au aflat procurorii DIICOT.

Stuart Ramsay, autorul reportajului difuzat de Sky News privind traficantii romani de arme, a publicat, miercuri, pe Twitter, un al treilea mesaj in care isi sustine ancheta, despre care autoritatile de la Bucuresti afirma ca este o inscenare. Noul mesaj al jurnalistului britanic a generat noi critici de la jurnalisti romani, precum si de la Valentin-Alexandru Jucan, membru al Consiliului National al Audiovizualului (CNA), relateaza stirileprotv.ro.

In ciuda acuzatiilor aduse de anchetatorii romani, Sky News ii ia apararea jurnalistului. Iar acesta este foarte arogant pe retelele de socializare: a scris ca “prostii care nu inteleg jurnalismul, pur si simplu, nu-l inteleg”.

”Heheheh, este adevarat! Pur si simplu nu va convine! AK-urile si pustile cu luneta sunt – err – militare, de vanzare. Noroc”, a mai scris Stuart Ramsay pe Twitter, in cel de-al treilea mesaj pe care l-a publicat pe reteaua de socializare dupa izbucnirea scandalului provocat de reportajul difuzat de Sky News despre presupusi traficanti de arme din Romania.

Comentand la mesajul publicat de Stuart Ramsay, Valentin-Alexandru Jucan l-a avertizat ca va fi chemat in judecata.

”Cred ca vei fi chemat in judecata. Noroc. Valentin Jucan, Secretar de Stat, Consiliul National al Audiovizualului”, i-a scris membrul CNA jurnalistului britanic, la cel mai recent mesaj pe care l-a publicat pe Twitter.

Aurelian Mihai Szanto, intermediar: “Mi-au zis ca daca am arme de razboi, eu le-am zis ca nu, ca in Romania nu gasesti asa ceva, ca nu suntem Afganistan, dar va pot aduce arme de vanatoare care pentru acest scenariu se pot folosi, ei au fost de acord mi-au zis: nu va faceti griji pentru ca la difuzare va aparea: toate persoanelele din acest documentar sunt fictive si au caracter informativ. Acum ce sa va zic, am pus botul.”

Aurelian Mihai Szanto, intermediar: “Au fost momente cand a trebuit sa repet intrabarea. Eu puneam intrebarea in limba romana si ei nu stiau ce sa zica si ridicau din umeri. Oamenii se simteau degajati, daca esti traficant stai relaxat. Oamenii stiau ca e vorba de un documentar.”

Traficul de arme a fost ilustrat cu 6 pusti de vanatoare, dintre care una era un AK47, modificat, despre care anchetatorii afirma ca era o arma de panoplie, adica nefunctionala. Toate erau detinute legal de romanii implicati in filmare. De altfel, cu unele arme detinute, unul dintre falsii traficanti de arme s-a fotografiat si a postat pozele pe Facebook.

Pentru tot deranjul, romanii ar fi primit 2000 de euro. 1000 de euro jurnalistul roman translator si cate 500 presupusii traficanti, care in realitate erau managerul unei companii de telefonie mobila si fratele sau.

Daniel Horodniceanu: “Pana la aceasta ora se confirma ceea ce am preconizat de la inceput: un scenariu care cred ca a fost pus la cale de jurnalistii britanici.”

La aceasta concluzie au ajuns procurorii DIICOT care, impreuna cu politistii de la crima organizata, i-au cautat pe presupusii traficanti de arme. Au perchezitionat casele tutror celor implicati in filmare si au gasit pustile de vanatoare. Si masinile folosite la intalnire au fost gasite iar participantii dusi, din nou, in zona in care au fost filmati ca sa arate ce si cum au facut.

Stuart Ramsay, jurnalistul Sky News: “Serios, ma prapadesc de ras. Prostii care nu inteleg jurnalismul, pur si simplu nu-l inteleg. Hehe.”

Este sustinut si de cei care conduc trustul de presa Sky News, care ne-au transmis printr-un comunicat ca “Stuart Ramsay si echipa lui au realizat un reportaj bine documentat despre traficul de arme din Romania, iar Sky News sustine in totalitate materialul difuzat.”

Ambasadorul Romaniei: “O sa vrem si scuze publice, era evident din start ca este o facatura.”

Aurelian Mihai Szanto a declarat ca a acceptat sa fie facut acel documentar, cu oameni pe post de “actori”, cu intrebari si raspunsuri prestabilite, despre care i s-a spus ca va fi difuzat in decembrie, cu mentiunea la final ca persoanele care apar sunt fictive.

De asemenea, jurnalistul britanic Stuart Ramsay a scris pe Twitter ca reportajul este unul real, ca armele sunt reale, ca nu a platit pe nimeni si ca Guvernul … s-a facut de rusine.

De altfel, Sky News a postat din nou pe site miercuri materialul filmat de jurnalistul Stuart Ramsay.

Stuart Ramsey si echipa sa au oferit un material solid privind vanzarea de arme in Romania, iar Sky News sustine in totalitate acest material”, a declarat, intr-un mesaj transmis presei din Romania, directorul pentru Relatii Publice al Sky News, Lucy Ellison.

Ambasada Romaniei a sesizat si autoritatea de reglementare din domeniul comunicatiilor din Marea Britanie, OFCOM, referitor la continutul acestui reportaj. ”In scrisorile transmise entitatilor mentionate, ambasada a subliniat caracterul imprecis, incomplet si incorect al informatiilor prezentate in reportajul mentionat, care nu sustin concluziile anchetei jurnalistice respective, si care sunt de natura a proiecta o imagine negativa a Romaniei in randul publicului britanic”, mai precizeaza reprezentanta romana de la Londra.

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmarește Gazeta de România pe Facebook.